Δήλωση Προσβασιμότητας
Δήλωση Προσβασιμότητας
Τελευταία ενημέρωση: Ιούνιος 2025
Με της παρούσα δήλωση, εμείς, η ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «ΛΑΪΟΝ ΡΕΝΤΑΛ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΕΚΜΙΣΘΩΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ, ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ, ΣΚΑΦΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ» και το διακριτικό τίτλο «LION RENTAL Μ.Α.Ε.», επίσημη δικαιοδόχος (franchisee) για την Ελλάδα της Sixt GmbH, (εφεξής καλούμενη η «SIXT» ή «εμείς»), σας ενημερώνουμε σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζουμε την ισχύουσα νομοθεσία για την προσβασιμότητα των υπηρεσιών μας.
1. Νομική βάση
Η παρούσα συντάσσεται σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ. 2, σε συνδυασμό με το Παράρτημα V, και το άρθρο 5 παρ. 2, σε συνδυασμό με τα Τμήματα Ι και ΙΙ του Παραρτήματος Ι (ζ), του Ν. 4994/2022 (ΦΕΚ Α’ 215/18.11.2022), ο οποίος ενσωμάτωσε στην ελληνική νομοθεσία την Οδηγία (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών («European Accessibility Act - EAA»).
2. Προσβασιμότητα των υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου της SIXT
α. Γενική περιγραφή και επεξήγηση των προσφερόμενων υπηρεσιών και πληροφόρηση σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας τους:
Προσφέρουμε δυνατότητα κράτησης για διάφορες υπηρεσίες μετακίνησης μέσω της ιστοσελίδας μας και της αντίστοιχης ηλεκτρονικής εφαρμογής SIXT ως υπηρεσία στο πλαίσιο ηλεκτρονικών συναλλαγών. Μέσω της ιστοσελίδας ή της εφαρμογής SIXT, μπορείτε να ενημερωθείτε και να κάνετε κράτηση για τις εξής υπηρεσίες:
-Ενοικίαση αυτοκινήτων και φορτηγών: Δυνατότητα πραγματοποίησης κράτησης οχημάτων (αυτοκινήτων και φορτηγών) μέσω της ιστοσελίδας ή της ηλεκτρονικής εφαρμογής SIXT.
- SIXT Share & SIXT Share 3rd Party: Μετά την πραγματοποίηση κράτησης μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής SIXT, τα αυτοκίνητα που είναι σταθμευμένα σε μια συγκεκριμένη περιοχή κυκλοφορίας μπορούν να ξεκλειδωθούν και να χρησιμοποιηθούν με την καταβολή τέλους βάσει χρόνου ή χιλιομέτρων.
- SIXT+ Unlimited: Με την καταβολή τέλους δέσμευσης και, κατά περίπτωση, τέλους εισόδου, ένα όχημα από την συμβατικά συμφωνημένη κατηγορία οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων παροχών και συγκεκριμένων υπηρεσιών, μπορεί να παραληφθεί, να επιστραφεί και να ανταλλαχθεί σε όλους τους συμμετέχοντες σταθμούς SIXT Unlimited χωρίς περαιτέρω χρέωση.
- SIXT+ auto abo: Πρόκειται για μια all-inclusive συνδρομή αυτοκινήτου, όπου οι πελάτες λαμβάνουν μόνιμα ένα αυτοκίνητο έναντι καταβολής μηνιαίας βασικής χρέωσης.
- SIXT Ride: Μπορούν να πραγματοποιηθούν κρατήσεις για υπηρεσίες ταξί & μεταφοράς με οδηγό.
Αρχικά, μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τις υπηρεσίες μετακίνησης που αναφέρονται στις επιμέρους υποσελίδες του ιστοτόπου ή στις ενότητες της ηλεκτρονικής εφαρμογής SIXT. Ειδικότερα, θα βρείτε πληροφορίες σχετικά με το εύρος των υπηρεσιών, την τιμολόγηση και τις προϋποθέσεις για τη σύναψη σύμβασης για την αντίστοιχη υπηρεσία μετακίνησης.
Ανάλογα με την υπηρεσία, η λειτουργία κράτησης σας επιτρέπει να επιλέξετε το αυτοκίνητο που επιθυμείτε ή μια συγκεκριμένη κατηγορία οχήματος. Αφού επιλέξετε και ελέγξετε τις επιλεγμένες επιλογές, μπορείτε να εισαγάγετε τα προσωπικά σας στοιχεία (όνομα, διεύθυνση, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στοιχεία άδειας οδήγησης) και να επιλέξετε τον επιθυμητό τρόπο πληρωμής κατά τη διαδικασία κράτησης. Μόλις ολοκληρωθεί ο έλεγχος των στοιχείων, η πληρωμή πραγματοποιείται μέσω κρυπτογραφημένης σύνδεσης. Στη συνέχεια, θα λάβετε επιβεβαίωση της κράτησής σας στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχετε δηλώσει ή στην αντίστοιχη ενότητα του λογαριασμού χρήστη σας στον ιστότοπο ή στην ηλεκτρονική εφαρμογή SIXT.
Επιπλέον, η λειτουργία κρατήσεων στον ιστότοπο και στην ηλεκτρονική εφαρμογή SIXT σάς επιτρέπει να διαχειρίζεστε τις κρατήσεις σας. Εκεί μπορείτε να δείτε, να αλλάξετε ή να ακυρώσετε τις κρατήσεις σας, σύμφωνα με τους ισχύοντες όρους και προϋποθέσεις.
Περιγραφή συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας των υπηρεσιών
Κατά τη δημιουργία της προσβασιμότητας στις υπηρεσίες μας, λάβαμε υπόψη τις απαιτήσεις του Ν. 4494/2022. Ως βάση χρησιμοποιήθηκαν, επίσης, το ευρωπαϊκό εναρμονισμένο πρότυπο EN 301 549 και η τελευταία έκδοση των Οδηγιών Προσβασιμότητας Περιεχομένου Ιστού του W3C (εφεξής "WCAG") που αναφέρονται σε αυτό το πρότυπο. Λαμβάνοντας υπόψη τα επίπεδα συμμόρφωσης Α και ΑΑ των WCAG, έχουμε λάβει μια σειρά μέτρων για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας στις υπηρεσίες μας.
Το EN 301 549 και οι WCAG κατηγοριοποιούν τις απαιτήσεις προσβασιμότητας σύμφωνα με τα εξής τέσσερα (4) κριτήρια, κατά τα οποία το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι: (αα) αντιληπτό (perceivable), (ββ) λειτουργικό (operable), (γγ) κατανοητό (understandable) και (δδ) εύρωστο (robust). Ακολουθούν μέτρα εφαρμογής για κάθε μια από τις ανωτέρω τέσσερις (4) κατηγορίες απαιτήσεων:
αα. Αντιληπτό περιεχόμενο (No. 1 WCAG)
Οι πληροφορίες και τα στοιχεία του περιβάλλοντος χρήστη πρέπει να είναι εύληπτα για τους χρήστες και να παρουσιάζονται με τρόπους που μπορούν να τα αντιληφθούν. Έχουμε υλοποιήσει αυτές τις απαιτήσεις μέσω των ακόλουθων μέτρων:
- Βελτιωμένη αντίθεση χρωμάτων: Προσαρμόσαμε τα χρώματα στον ιστότοπό μας και στην ηλεκτρονική εφαρμογή SIXT (όλα τα προϊόντα εκτός από το Ride) για να εξασφαλίσουμε καλύτερη αναγνωσιμότητα. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για χρήστες με προβλήματα όρασης.
ββ. Λειτουργικό περιεχόμενο (αριθ. 2 WCAG)
Τα στοιχεία του περιβάλλοντος χρήστη και η πλοήγηση πρέπει να είναι λειτουργικά. Έχουμε υλοποιήσει αυτές τις απαιτήσεις μέσω των ακόλουθων μέτρων:
- Βελτιωμένη χρηστικότητα μέσω πληκτρολογίου: Διευκολύναμε την πλοήγηση στον ιστότοπό μας με χρήση πληκτρολογίου, αναθέτοντας έγκυρους ρόλους και απαιτούμενα χαρακτηριστικά ARIA σε διαδραστικά στοιχεία, βελτιώνοντας την πλοήγηση με το πλήκτρο Tab και το πλήκτρο εστίασης στα διάφορα βήματα κράτησης.
- Αναθεωρημένη δομή HTML: Προσθέσαμε σημασιολογικά στοιχεία HTML, όπως ul, li, input και button, για να υποστηρίξουμε καλύτερα τους χρήστες που βασίζονται σε τεχνικά βοηθήματα. Επιπλέον, τα στοιχεία επικεφαλίδων στη σελίδα (όπως H1, H2, κ.λπ.) έχουν αναδιαταχθεί για να διατηρηθεί μια λογική σειρά.
- Ενισχυμένο Μέγεθος Περιοχής αφής (Touch Target Size) στην ηλεκτρονική εφαρμογή Sixt: Αυξήσαμε το μέγεθος της περιοχής αφής για όλα τα στοιχεία του περιβάλλοντος χρήστη σε τουλάχιστον 44x44 pixels. Αυτή η αλλαγή διασφαλίζει ότι οι χρήστες μπορούν να αλληλεπιδρούν εύκολα με κουμπιά και άλλα στοιχεία αφής, μειώνοντας την πιθανότητα τυχαίων πατημάτων και βελτιώνοντας τη συνολική εμπειρία χρήστη.
γγ. Κατανοητό περιεχόμενο (αριθ. 3 WCAG)
Οι πληροφορίες και η λειτουργία της διεπαφής χρήστη πρέπει να είναι κατανοητές. Έχουμε υλοποιήσει αυτές τις απαιτήσεις μέσω των ακόλουθων μέτρων:
- Διορθωμένες περιγραφές εικόνων: Διορθώσαμε τις ελλείπουσες ή εσφαλμένες περιγραφές για τις εικόνες. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες θα λαμβάνουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις εικόνες ακόμη και αν δεν μπορούν να τις δουν.
- Βελτιωμένα επεξηγηματικά κείμενα για διαδραστικά στοιχεία: Διασφαλίσαμε ότι τα επεξηγηματικά κείμενα για διαδραστικές λειτουργίες, όπως τα καρουζέλ, είναι πολύ πιο σαφή και κατανοητά. Αυτό διευκολύνει τους χρήστες να γνωρίζουν ποιες ενέργειες μπορούν να εκτελέσουν, όπως την αναπαραγωγή ή την παύση μιας προβολής διαφανειών (slideshow).
δδ. Εύρωστο περιεχόμενο (αριθ. 4 WCAG)
Μεγιστοποίηση της συμβατότητας με τους τρέχοντες και μελλοντικούς πράκτορες χρήστη, συμπεριλαμβανομένων των υποστηρικτικών τεχνολογιών. Έχουμε υλοποιήσει αυτές τις απαιτήσεις μέσω των ακόλουθων μέτρων:
- Ενισχυμένη Συμβατότητα με Αναγνώστες Μετατροπής Κειμένου σε Ομιλία: Προσθέσαμε ετικέτες (π.χ. χαρακτηριστικά alt) και περιγραφές σε στοιχεία για να διασφαλίσουμε ότι οι αναγνώστες κειμένου σε ομιλία μπορούν να τα περιγράψουν σε χρήστες που βασίζονται σε ακουστικές περιγραφές.
3. Προσβασιμότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών επικοινωνίας της SIXT
Για να διασφαλιστεί η προσβασιμότητα σε όλους τους πελάτες, η SIXT προσφέρει πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας προσαρμοσμένα σε ποικίλες ανάγκες. Οι πελάτες μπορούν να επικοινωνούν μαζί μας μέσω τηλεφώνου, δυνατότητα που υποστηρίζει τα άτομα με προβλήματα όρασης, τα οποία ενδέχεται να προτιμούν την προφορική επικοινωνία έναντι των γραπτών μορφών επικοινωνίας. Για όσους μπορεί να είναι κωφοί ή βαρήκοοι, διατίθεται γραπτή υποστήριξη μέσω της επικοινωνίας μας μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και των επιλογών ζωντανής συνομιλίας (live chat) στον ιστότοπο και την ηλεκτρονική εφαρμογή της SIXT. Η ηλεκτρονική εφαρμογή μας για κινητά παρέχει επίσης ενσωματωμένες λειτουργίες υποστήριξης και είναι βελτιστοποιημένη για αναγνώστες οθόνης, επιτρέποντας στους πελάτες να έχουν πρόσβαση σε βοήθεια απευθείας από τις συσκευές τους. Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιούν κανάλια μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ερωτήματα, προσφέροντας μια άλλη προσβάσιμη, βασισμένη σε κείμενο, μέθοδο επικοινωνίας. Αυτές οι διάφορες επιλογές διασφαλίζουν ότι οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν τη μέθοδο επικοινωνίας που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους σε θέματα προσβασιμότητας.
4. Εσωτερικό κέντρο αναφοράς για την προσβασιμότητα στη SIXT
Εάν έχετε ερωτήσεις ή προτάσεις σχετικά με την προσβασιμότητα των υπηρεσιών μας, μπορείτε να επικοινωνήσετε ανά πάσα στιγμή με το εσωτερικό μας κέντρο αναφοράς για την προσβασιμότητα. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο accessibility@sixt.com.